دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر مطرح کرد

چگونگی جلوگیری  از انتشار  8 تن کربن به ازای هر نفر در سال

دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر گفت: تنها با ایجاد تغییرات کوچک در شیوه زندگی شخصیمان می توانیم از انتشار  8 تن کربن به ازای هر نفر در سال جلوگیری کنیم تا سیاهی این همه کربن روزگار ما را سیاه نکند.
کد خبر : 157126

به گزارش خبرگزاری آنا،رضوان بهزادی نسب، دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر و فعال محیط زیست با بیان اینکه ادامه فعالیت‌­های تجاری، اداری و روزمره به شکل فعلی و معمول، آسیب جبران ناپذیری به منابع طبیعی و مالی ما وارد می‌­کند، گفت: انجام اعمال ساده‌ای چون تمدید تاریخ گواهی­نامه رانندگی یا پرداخت قبض تلفن همراه در شعب بانکی با روال کنونی هر بار در مجموع حدود 5 نفر ساعت کار احتیاج دارد.


وی افزود: این یعنی تولید 200 گرم کربن و مصرف 600گرم اکسیژن در هر مرحله که این کار را انجام می‌دهیم. اگر کربن حاصل از فعالیت­‌های روزانه‌مان در هزاران خانه، فروشگاه، شرکت، کارخانه و سازمان را محاسبه کنیم به عدد سرسام آور8 تن کربن به ازای هر نفر در سال می‌­رسیم.


دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش جهت تغییر در شیوه انجام کارها و حرکت به سوی روال­ الکترونیک ضمن صرفه‌جویی در زمان و منابع مالی و نیز ارتقای سطح خدمات و توان مدیریتی ما، گامی موثر در حفظ محیط زیست است و انجام این مهم با ابزارهای هنری می‌تواند اثر بخشی و ماندگاری بیشتری داشته باشد.


بهزادی نسب اظهار کرد: دومین جشنواره پوستر و عکس «نفس‌های شهر» با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیستی به همت «اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران»،«شرکت آسان پرداخت» و « استانداری تهران» برگزار می‌شود.


این فعال محیط زیست گفت: تجربه موفق این جشنواره در سال قبل و استقبال گسترده و فراتر از انتظار هنرمندان از آن، ما را بر آن داشت تا در دومین دوره این رویداد با دلگرمی و توان دوچندان اقدام به برگزاری آن کنیم. علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات جشنواره به سایت www.asanpardakht.ir/nafas مراجعه کنند.


دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر ابراز امیدواری کرد که چنین اقداماتی می‌تواند گامی موثر برای ایفای نقش‌های فردی ما در حفظ و پاسداشت زمین باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حفظ محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته